Cele projektu

loga 2018

 

Celem głównym Projektu CVP jest
wsparcie podatników w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych oraz usprawnienie procesów związanych z realizacją czynności sprawdzających oraz kontroli po stronie podatników i płatników, jak również po stronie Krajowej Administracji Skarbowej.

 

Cel strategiczny projektu zostanie osiągnięty przez:

 

1.    Zwiększenie efektywności przetwarzania informacji podatkowych w wyniku budowy i wdrożenia centralnych systemów informacyjnych poprzez:
a.    Optymalizacje procesów biznesowych związane z analizą ryzyka zewnętrznego, kontrolą podatkową i celno-skarbową;
b.    Wykorzystanie JPK w czynnościach sprawdzających oraz do przyspieszenia biegu postępowań kontrolnych, uzyskanie możliwości prowadzenia kompleksowych kontroli krzyżowych u różnych podmiotów składających JPK.
c.    Uproszczenie przebiegu i znaczne ograniczenie alokacji zasobów do kontroli z wykorzystaniem JPK;

 

2.    Uproszczenie procedur w zakresie wymiaru i poboru podatków w wyniku zastosowania zaawansowanych technologii informatycznych poprzez:
a.    Usprawnienie obsługi regulowania niektórych zobowiązań podatkowych i opłat – obsługa płatności kartą kredytową za mandaty.
b.    Uproszczenie wypełniania obowiązku podatkowego poprzez wprowadzenie wniosku PIT-WZ, oświadczenia PIT-OP oraz PFR.

 

Działania podejmowane w Projekcie wpisują się w następujące dokumenty strategiczne:
- Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa – kierunek interwencji: Świadczenie e-usług publicznych, obszarach działalności administracji publicznej: rozliczanie podatków i obsługa celna; prowadzenie działalności gospodarczej, w tym zamówienia publiczne.
- Strategię Sprawne Państwo 2020 - kierunek interwencji: 4.1. Optymalizacja procedur administracyjnych.
- Projekt realizuje zalecenia Rady Unii Europejskiej w sprawie Krajowego Programu Reform Polski na rok 2014 wskazane w POPC szczególnie w zakresie „Zwiększenie skuteczności Administracji Podatkowej i celnej”. POPC obszar „Podatki i cła”.
- Projekt adresuje bezpośrednio Zalecania Rady Unii Europejskiej dotyczące skuteczności Administracji Podatkowej.
- Strategia KAS na lata 2017-2020.
- POPC ramach osi priorytetowej II „e-administracja i otwarty rząd”, w szczególności realizuje cele:
•    Cel szczegółowy 2. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych;
•    Cel szczegółowy 3. Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej;
•    Cel szczegółowy 4. Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego.

 

Linki

Ministerstwo Finansów

Instytucja Pośrednicząca – Ministerstwo Cyfryzacji – www.gov.pl/web/cyfryzacja

Instytucja Pośrednicząca II Stopnia – Centrum Projektów Polska Cyfrowa – www.gov.pl/web/cppc

Instytucja zarządzająca - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – www.gov.pl/web/fundusze-regiony

Program Operacyjny Polska Cyfrowa – www.polskacyfrowa.gov.pl

Portal podatkowy – www.podatki.gov.pl

Kontakt dla dziennikarzy

tel. (+48) 22 694 40 76

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.